Det finns flera sätt som du kan gå tillväga för att marknadsföra din fotbollsklubb. Eftersom både lag och spelare är i behov av sponsring är marknadsföringen viktigare än man kan tro. Idag sträcker sig behovet av att synas långt utanför spelplanen. Att ha lagtröjor med sponsorernas namn är således inte tillräckligt i dagens fotbollsvärld.
Hur ska man då gå tillväga för att marknadsföra sin fotbollsklubb och är det någon kanal som är bättre än någon annan att använda sig av? Här nedan listar vi två utmärkta alternativ som är både kostnadseffektiva och som ger bra effekt!
Marknadsföring med epostmeddelanden
Att marknadsföra sig via epostmarknadsföring är idag ett självklart val för både klubbar, företag, butiker och restauranger. Via en mejladress kan de nå kunden direkt och på ett personligt sätt, något som vanligtvis uppskattas av mottagaren. Företaget Ungapped erbjuder smarta och praktiska lösningar för dig som vill använda epostmeddelanden för att nå ut till sponsorer och potentiella kunder.
Sociala medier
Det råder ingen tvekan om att sociala medier har spelat en stor roll för marknadsföringen. Med hjälp av sociala medier kan fotbollsklubbar nå ut till både spelare, fotbollsfantaster och sponsorer över hela världen. Metoden är som mest uppskattad för sin varumärkesbyggande funktioner, samtidigt som kostnaderna är låga. Det är således ett bra val för fotbollsklubben med en lägre budget.